Anasayfa   Anasayfa Anasayfa İnsan Kaynakları   İnsan Kaynakları İnsan Kaynakları Anasayfa   Künye Anasayfa Anasayfa   İletişim
Düzce Postası
Düzce Postası Hava Durumu Düzce : 25.8
21.3.2019
Anasayfa   ANASAYFA   Yerel Haber   YEREL HABER   Gündem   GÜNDEM   Gündem   ASAYİŞ   Asayiş   SİYASET   Siyaset   EĞİTİM   Eğitim   SPOR   Spor   SAĞLIK   Sağlık   EKONOMİ   Ekonomi   ÇEVRE
  Video Galeri   Video Galeri   Foto Galeri   Foto Galeri   Resmi İlanlar   Resmi İlanlar   Yazarlar   Ünlü Düzce'liler   Ünlü Düzce'liler   Anket   Anket   Ziyaretçi Defteri   Ziyaretçi Defteri   Künye   Künye   İletişim   Kurumsal   Kurumsal   İletişim

Metin KÖSEER

Düzce'de Yapılan Hatalar

9.1.2019 - 09:09:54

Düzce'de yapılan hatalardan bir kaç tanesini sizler için yazalım dedik. Biz bir işi 2-3 kere yapmaya bayılırız. Hani bir laf vardır. Yeni seçilen belediye başkanı önce işe kaldırımlardan başlarmış. Biz bu kaldırım işlerini aştık, daha büyük oynamaya başladık.

Düzce'de yapılan hatalardan en çok gücüme gideni şu üst geçitler olmuştur. Betondan yapılan hiç sökülmeyecekmiş  gibi eyfel kulesi şeklinde dikilen bu üst geçitleri kim yaptıysa, kim vesile olduysa hakkımı ve hakkımızı helal etmiyoruz.

Düzce'nin parası, Düzcelinin parası nasıl heba edilmiş bakalım. Efendim,  dediğim gibi sadece bir kaç örnek vereceğim.

VARAN 1- kalıcı konutlara güreş alanı yapıldı. Senede bir gün kullanılan bu alan ucube gibi her tarafı işgal ettiği gibi, çevre kirliliği yapıyor. Kalıcı konutların manzarası altüst oldu. Kışın burada kayak yapanlar yapamaz oldu. Piknik yapanlar yapamaz oldu. Yeşillikte oturmak isteyenler oturamaz oldu. Ramazan sokağı kayboldu. Adını da Çolak İsmail Abay Er Meydanı koymuşlardı. Kısacası olanlar oldu.

VARAN 2- Eftenia Otel ne oldu? Çürümeye terk edildi, hizmet amaçlı yapıldı, ne yazık ki sahip çıkamaz olduk. Yaptık, koruyamadık, sahip çıkamadık, çürümeye bıraktık. Kısacası her şey ortada değil mi?

VARAN 3- Betondan yarma üst geçitler yaptık.  Halka bundan daha büyük hata ve kötülük  yapılır mı? Yalvardık, yakardık alt geçit yaptıramadık. Şimdi de üst geçitin bir tanesi yıkılacak. Kamyon kasası vurdu diye hasarlı diye yıkım kararı verilen üst geçit tehlike saçıyor. Efendim, Bolu'da, Sakarya'da vs. vs. bir çok il ve ilçelerde hep alt geçitler var. Düzce'de ise tam tersi yaşanıyor. Hatalardan en büyüğü bu üst geçitler oldu. Yaşlı, hamile, çocuklu, hastalar bu eyfel kulesine tırmanamıyor.

VARAN 4- Düzce'de bazı meydanlara havuzlar yapılmıştı. Belediye meydanında da havuz vardı. Heykeller vardı, sulu ışıklı duvar reklamı vardı. Bunların hepsi kaldırıldı. Hatta rabia heykelinin kaldırılması an meselesi. Bunun gibi unutulan ve sokağa atılanları saymayalım.

VARAN 5- Gaziantep caddesi ve Spor sokak başta olmak üzere binlerce liralık bordur taşları döşendi. Kışın kayıyor, yazın yanıyor denilince sökülerek yenileri monte edildi. Bazıları ise taşlanarak tırtır hale getirildi. Bir iş iki kere yapıldı. Düzce'de yapılan hatalar ve binlerce liralar sokağa atılmış oldu.

VARAN 6- Kaldırım kenarlarına siyah dubolar dikilmişti. Bunlardan vazgeçildi ve yerlerine yeni beyaz dubolar takıldı. Allah Allah madem değişecekti neden zamanında beyaz dubo takmadınız. Gitti paralar gitti. Yine hata yaptık.

VARAN 7- İstanbul caddesi trafiğe tekrar açıldı. Tramway yolu ve tramway kayboldu. Gitti paralar gitti. Borcumuz paçadan akıyor. Düzce'nin her tarafına binlerce liralık rengarenk çiçekler ekildi. Kış geldi çiçekler soldu. Gitti binlerce liralık paralar gitti. Hatalar hala devam ediyor.

VARAN 8- Kardüz yaylası kayak merkezi olacak diye dünyayı gezdik. Heyetler halinde binlerce lira para harcadık, Düzce'ye misafirler davet ettik. Sonuç sıfır çıktı. Yeni Turizm Müdürü olmaz diyerek işin içinden çıkıverdi. Gitti gitti binlerce lira gitti.

VARAN 9- Çarşının göbeğine Denetimli Serbetslik Müdürlüğü kurduk. Burada kurs görenler, imzaya gelenler var. Çevredeki esnaflar ve vatandaşlar arasında rahatsızlık oluyor. Çarşı merkezinde böyle bir müdürlüğün olması tepki çekiyor. Bu binanın burada olması hata olarak iddia ediliyor.

VARAN 10- Belediyenin borcu varken, halka halk otobüsü alacağımıza, makam aracı sayısını artırmak için çalışma başlattık.  80'e yakın kiralık araç varken, hala kiralık araç sayısını niye artırmaya çalışıyoruz merak ediyorum. Lüks yaşam buna denir. Demek ki belediyemizde kum gibi para var. Bu da hatalar zincirine ekleniyor.

Sizlere sadece bir kaç örnek verdim. Düzce'de hizmetten önce lüks yaşam var. Bir kişi bir göreve geldiği zaman önce yapacağı işi söyleyeyim.

Oturduğu evi elden geçirir, makam odasını lükse çevirir. Sıcaklığı ve soğukluğu ayarlatır, makam aracının en iyisini temin eder. En yakın insanları seçer.  Ondan sonra piyasaya çıkar. Vatandaşlar ne yaparsa yapsın, önce kendi rahatlıkların ayar çekerler. O yüzden vatandaşın halinden anlamazlar.